• Gdańsk-Sopot-Półwysep Hel-Westerplatte-Malbork

• W dniach 5-7 czerwca 2023r. uczniowie klas 4-6 przebywali na wycieczce nad morzem. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy zabytkową część Gdańska i odpoczywaliśmy na sopockim molo. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy cały Półwysep Hel z Jastarnią, Juratą i oczywiści piękny Hel. Wieczorem podziwialiśmy zachód słońca we Władysławowie. Następnie przyjechaliśmy na Westerplatte gdzie zwiedzaliśmy miejsca związane z obroną wybrzeża w 1939r. Ostatnim punktem naszej wycieczki był zamek w Malborku.

• Leeeecę, bo chcę, czyli świetna zabawa w Parku Trampolin

• 13 czerwca 2023 roku klasa VI c wraz z wychowawcą wybrała się do Parku Trampolin we Włocławku. Uczniowie mogli w niecodzienny sposób spędzić czas ze sobą. Przed rozpoczęciem radosnej zabawy odbyła się rozgrzewka, którą przeprowadził instruktor. Przygoda na trampolinach była oryginalną formą rozrywki i aktywności fizycznej.  Dzieci mogły: skakać, biegać, wspinać się, turlać oraz nurkować w basenie z gąbkami. W tym dniu podczas odbijania się na trampolinach uczniowie uwolnili ogrom hormonów szczęścia.

• Kolejny sukces matematyczny

• W konkursie przedmiotowym z matematyki „Liga Zadaniowa” pod patronatem kujawsko-pomorskiego kuratora oświaty w roku szkolnym 2022/2023 z naszej szkoły brało udział czworo uczniów z klas szóstych. Etap rejonowy konkursu składa się z trzech spotkań konkursowych.

Sukces odniósł Marcin Wiśniewski z kl.VId zdobywając II miejsce w rejonie włocławskim.

Cieszy nas ten zapał do rozwijania i pogłębiania swoich zainteresowań matematyką. Oby tak dalej. Gratuluję i życzę dalszych sukcesów.

Anita Jarońska

• Anglomaniak

• 6 czerwca 2023 wielbiciele języka angielskiego przystąpili do konkursu pt: “Anglomaniak”.

Celem konkursu było sprawdzenie wiedzy związanej z gramatyką i leksyką języka angielskiego oraz  umiejętności czytania ze zrozumieniem. W teście pojawiły się także elementy historii i kultury krajów anglojęzycznych. Uczniowie z wielką uwagą i spokojem rozwiązywali test. Czas przeznaczony na konkurs wykorzystali co do minuty. Wykazali się szeroką wiedzą i znajomością języka. Brawo uczniowie! Życzymy dalszych sukcesów!

Wyniki konkursu:

Gratulujemy ;)

Dorota Karpińska, Anita Borczak

• KANGUR MATEMATYCZNY 2023

• Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny 2023 odbył się 16 marca 2023 roku. Udział w kangurze zadeklarowało 51 uczniów z klas II-VIII. Każdy uczeń, który zgłosił się do konkursu otrzymał układankę przestrzenną w postaci ostrosłupa ściętego.

13 czerwca 2023 r. zostały rozdane nagrody i dyplomy. Wyróżnienia otrzymali:

Natan Wiśniewski- kl.IIb,

Franciszka Pietrzak- kl.IIIb,

Piotr Łakomski- kl.Vc,

Marcin Wiśniewski- kl.VId.

Wyróżnionym uczniom gratuluję i życzę dalszych sukcesów w nowym roku szkolnym.

Szkolny koordynator konkursu- Anita Jarońska

• Konkurs Piosenki Angielskiej

• W dniu 22 maja 2023 w naszej szkole odbyła się kolejna edycja Konkursu Piosenki Angielskiej pt:  “Singing is fun”. Uczniowie śpiewali zarówno do podkładów oryginalnych utworów jak i do wersji karaoke, a w przypadku Blanki Chyl do samodzielnie zagranego podkładu. Występy były indywidualne jak i zespołowe. Nasi wspaniali  artyści wykazali się ogromnym talentem wokalnym i językowym. Komisja konkursowa oceniała m.in. dobór repertuaru, wartość artystyczną utworu, dobór do możliwości wykonawczych uczestnika, muzykalność i warunki głosowe, a także interpretację utworu. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

A tak przedstawiają się wyniki:

KLASY IV - VIII

Jan Mikołajewski

D. Karpińska, A. Borczak, K.Nejman

• Zielona szkoła w Pieninach

• Uczniowie klas 5-8 uczestniczyli w wycieczce górskiej w terminie 29 maja-2 czerwca 2023 r.

Pierwszy dzień wycieczki rozpoczął się bardzo wcześnie, jednak wszyscy dali radę wstać z łóżek i zameldować się w autobusie. O godzinie 6:00 rozpoczęliśmy podróż do Ochotnicy Górnej. Podróż autobusem trwała około 9 godzin, więc niezbędne były postoje aby zaczerpnąć trochę świeżego powietrza. Gdy dojechaliśmy na miejsce, przywitały nas malownicze widoki, więc postanowiliśmy wybrać się na spacer aby lepiej poznać piękną okolicę.

Drugiego dnia czekał nas wyjazd do Tatrzańskiej Doliny, która znajduje się na Słowacji. Gdy dotarliśmy na miejsce, mieliśmy okazję zwiedzić Jaskinię Bielańską, narodowy pomnik przyrody. Co ciekawe, w tej jaskini żyje około 7 gatunków nietoperzy, z którymi na szczęście nie mieliśmy okazji się spotkać. Kolejnym zagranicznym przystankiem była wioska Zdziar, w której podziwialiśmy niesamowite widoki, spacerując „ścieżką nad koronami drzew”. Po intensywnym dniu wróciliśmy do pensjonatu aby odpocząć przed kolejnymi dniami. Każdy relaksował się na własny sposób. Niektórzy postawili na drzemkę i odpoczynek w pokojach, a inni woleli skorzystać z takich atrakcji jak piłkarzyki, tenis, czy bilard, które były dostępne w pensjonacie.

Trzeci dzień był dużym wyzwaniem, ponieważ wspięliśmy się na Trzy Korony, czyli najwyższy szczyt Pienin Środkowych. Pomimo wymagającej trasy, daliśmy radę i mogliśmy podziwiać panoramę okolicy z góry.

Czwartego dnia odwiedziliśmy bacówkę na Polanie Majerz. Było to ciekawe doświadczenie, podczas którego poznaliśmy tajniki tradycyjnego wyrobu oscypków. Po pobycie w bacówce przeszliśmy na halę, na której mogliśmy obserwować tradycyjny wypas owiec. Bogaci w nową wiedzę, kontynuowaliśmy podróż przejazdem do Czorsztyna. Zwiedziliśmy ruiny zamku i wyruszyliśmy w rejs po Zalewie Czorsztyńskim. Końcowym punktem rejsu była Niedzica, w której znajduje się elektrownia wodna.

Ostatni dzień wycieczki był dla wielu smutny, na myśl o powrocie do szkoły i nauki, po tak przyjemnie spędzonym czasie. Dla osłody i poprawy humoru, skosztowaliśmy słynnych kremówek w Wadowicach. Zwiedziliśmy także Muzeum Domu Rodzinnego św. Jana Pawła II. Po zobaczeniu bazyliki, spacerze po rynku i obiedzie, wyruszyliśmy w drogę powrotną.

• Cała Polska Czyta Dzieciom

•      W dniach od 1 do 6 czerwca w bibliotece szkolnej spotykaliśmy się z uczniami z oddziałów przedszkolnych, klas pierwszych oraz kółka czytelniczego klasy II c. Pretekstem do spotkania był XXII Tydzień Czytania Dzieciom. Tegoroczne hasło przewodnie brzmiało: „Książka jest jak ogród”.

Naszym uczniom czytały: pani dyrektor Sylwia Wilińska, pani wicedyrektor i pedagog Joanna Zaradzka, pani logopeda Justyna Gapska, pani sekretarz szkoły Joanna Kołodziejska oraz pani Irena Sobczak jako przedstawicielka Biblioteki i Ośrodka Kultury w Piotrkowie Kujawskim. W tym roku czytaliśmy wiersze Aleksandra Fredry, jako jednego z patronów 2023 roku oraz wybrane baśnie, opowiadania i legendy. Słodki poczęstunek dla naszych najmłodszych uczniów ufundował radny i nauczyciel naszej szkoły pan Krystian Betliński. Wszystkim dziękujemy za przybycie, zaangażowanie i miło spędzony czas.

• Gala konkursu o Mikołaju Koperniku

• 6 czerwca 2023 roku odbyła się uroczysta gala podsumowująca wojewódzki konkurs na komiks pt. „Mikołaj Kopernik – wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię”. Organizatorami konkursu była Pedagogiczna Biblioteka im. M.Rejewskiego w Bydgoszczy oraz Kujawsko – Pomorskie Centrum Dziedzictwa Oświaty w Bydgoszczy. Celem konkursu było upamiętnienie 550 rocznicy urodzin Mikołaja Kopernika oraz  rozbudzanie zainteresowań historycznych, popularyzacja wśród młodzieży życia oraz twórczego wkładu Mikołaja Kopernika w rozwój nauk.
            Konkurs skierowany był do uczniów z klas IV-VIII ze szkół podstawowych z województwa kujawsko-pomorskiego. Prace wpłynęły z 16 szkół. Komisja konkursowa przyznała nagrody za zajęcie I, II, i III miejsca w dwóch kategoriach wiekowych: klas IV-VI i klas VII-VIII. Ponadto przyznano Nagrodę Dyrektora Biblioteki i wyróżnienia.

Naszą szkołę reprezentowała uczennica klasy VI c Blanka Chyl, która otrzymała Nagrodę Dyrektora Biblioteki.

Gratulujemy!!!

• Jak nie czytam, jak czytam

• „Jak nie czytam, jak czytam” to akcja mająca na celu promowanie czytania wśród dzieci i młodzieży poprzez budowanie pozytywnych skojarzeń z książką. Organizatorem akcji jest miesięcznik  „Biblioteka w szkole”. W tym roku szkolnym my również  postanowiliśmy zaakcentować nasze przywiązanie do książki i czytania. Efektem tego są poniższe zdjęcia.

• Skarb Anny Wazówny odnaleziony!

•    30 maja 2023 roku klasa IV c i przedstawiciele klas: V a, IV a i IV b wyjechali na wycieczkę do Golubia-Dobrzynia. Zwiedzili z przewodnikiem zamek i poznali jego historię. Z golubskim zabytkiem nierozerwalnie związana jest postać Anny Wazówny, która według legendy pojawia się na zamku jako Biała Dama.  Podobno wychodzi z obrazu, który przedstawia jej postać. Uczniom z Piotrkowa udało się ją zobaczyć! A nawet cztery jej wcielenia! Okazało się, że duch jest zupełnie niegroźny i bardzo przypomina Basię, Zosię, Kaję i Julkę z naszej szkoły.

Po tym dziwnym spotkaniu napięcie wzrosło jeszcze bardziej! Wszyscy ruszyli na poszukiwanie słynnego skarbu Anny Wazówny. Uczniów podzielono na trzy grupy, a zadania, które musieli rozwiązać, nie należały do łatwych. Zaangażowanie młodych detektywów było naprawdę wielkie! Z wypiekami na policzkach biegali po zamkowych ścieżkach. W końcu mieszanej drużynie pod kierunkiem Pana Grzegorza Bartczaka udało się odnaleźć klejnoty! Dzięki ich sprytowi wszyscy uczestnicy wycieczki zostali obdarowani prezentem niespodzianką.

Po pikniku na trawie na terenie dawnego podzamcza uczniowie z żalem opuszczali zamek. Niektórzy planują powrót do Golubia-Dobrzynia w czasie wakacji, ponieważ odbędzie się tam 47. WIELKI MIĘDZYNARODOWY TURNIEJ RYCERSKI.

• „Dzieci – Dzieciom”

• 31 maja 2023 r. kolejny raz uczestniczyliśmy w spotkaniu, organizowanym przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Radziejowie, którego celem było zwieńczenie akcji charytatywnej „Dzieci – Dzieciom”. Nasi uczniowie jak zwykle nie zawiedli i zaangażowali się przynosząc przybory szkolne, gry, puzzle dla swoich rówieśników. Spotkanie upłynęło w bardzo miłej atmosferze. Wszyscy zostaliśmy powitani przez dyrektora szkoły p. Grzegorza Sobczaka, który podziękował za udział w akcji charytatywnej i zaprosił na montaż muzyczny przygotowany przez wychowanków SOSP. Uczniowie naszej szkoły: Orina Jagodzińska, Zuzanna Majtka, Lena Pomianowska, Alan Kacprzak; również włączyli się w aktywny sposób w część artystyczną wzbogacając występ piosenką i układem tanecznym. Na zakończenie otrzymaliśmy okolicznościowe podziękowania.

Dominika Masłowska

• Udział Grupy Rekonstrukcji Historycznej w Dniu Dziecka

• Piotrków Kujawski, 28 maja 2023 r.

Słoneczna niedziela, Dzień Dziecka organizowany przez Pawła Betlińskiego i Błażeja Bartczaka, radnych miejskich i nasz skromny udział....

Już niedługo, 17 czerwca Grupa organizuje grę terenowa na Jaźwicy. Zapraszamy. CZUWAJ!

• „Ale to już było…”

• W dniach 23, 24, 25 maja 2023 roku w naszej szkole odbył się EGZAMIN ÓSMOKLASISTY. Pani Dyrektor Sylwia Wilińska powitała członków komisji i dała sygnał do rozpoczęcia trzydniowego maratonu egzaminacyjnego młodzieży z klas: 8a, 8b, 8c i 8d. Pan Wicedyrektor Tomasz Szadkowski podtrzymywał uczniów na duchu i życzył wszystkim powodzenia. We wtorek ósmoklasiści pisali egzamin z języka polskiego, w środę z matematyki, a w czwartek z języka obcego. Codziennie przed wejściem do sal panował lekki niepokój. Jednak po zakończeniu każdego z egzaminów nasi ósmoklasiści wychodzili z uśmiechem.

• THE CORONATION OF A BRITISH MONARCH

• Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim konkursie plastyczno-językowym „The Coronation of a British Monarch” zorganizowanym przez Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Czułczycach. Wykonali piękne prace przedstawiające koronacje wybranych władców brytyjskich.

Brawa dla młodych artystów!

D. Karpińska

• Gloria Victis!

• Uczniowie naszej szkoły, członkowie GRH AK Kolumbowie, realizując projekt "160 lat minęło... szlakiem powstania styczniowego na Kujawach" finansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolnosci - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021- 2024 odwiedziliśmy szkoły w Dobrem, Krzywosądzy i w Byczynie. Zaprezentowaliśmy pokaz- pogadankę o działaniach Ludwika Mierosławskiego, pierwszego dyktatora powstania styczniowego, jego szlak bojowy, a także działania Younga de Blankhenhaima i gen. Edmunda Taczanowskiego na terenie pogranicza zaboru pruskiego i rosyjskiego. Konkurs kończący nasze wystąpienie dowiódł, że dzieci i młodzież słuchała uważnie, a rozdawane smycze, długopisy, naklejki i inne gadżety motywowały do odpowiedzi na niekiedy trudne pytania. Dziękujemy dyrektorom i młodzieży za wysłuchanie nas, za serdeczne przyjęcie. Do zobaczenia na kolejnych imprezach śladami kryjaków, powstańców styczniowych. Gloria Victis!

• Praca metodą projektu na lekcjach języka angielskiego

• Uczniowie klas 6c i 6d podjęli się trudnego wyzwania! Na lekcjach języka angielskiego pracowali nad broszurą, która zachęca turystów do odwiedzenia  Piotrkowa Kujawskiego. Nie było to łatwe zadanie, gdyż praca miała być  wykonana w języku angielskim. Efekty pracy uczniów przerosły nasze oczekiwania. Klasy szóste wykazały się pomysłowością i dobrą znajomością języka angielskiego. Przy minimalnej pomocy nauczycieli powstały świetne ulotki reklamujące nasze miasteczko. Brawo uczniowie!

A. Borczak, D. Karpińska

• Igrzyska Młodzieży Szkolnej w piłce nożnej

•           Żeńska drużyna naszej szkoły wzięła udział w półfinale województwa Igrzysk Młodzieży Szkolnej w piłce nożnej. Turniej odbył się 17 maja 2023 roku w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu. Oprócz nas i gospodyń wystartowała szkoła z Sępólna Krajeńskiego.

Mecze rozgrywano systemem "każdy z każdym", 2x15 minut. Nie udało się powtórzyć wyczynu z ćwierćfinału w którym zajęliśmy 1 miejsce ale i tak zespół zasłużył na brawa za walkę i pozostawione zdrowie na boisku. Ostatecznie zajęliśmy 3 miejsce co daje sklasyfikowanie na miejscach 5-6 w całym województwie.  Pierwsze miejsce zajęła szkoła z Inowrocławia, drugie z Sępólna Krajeńskiego i te drużyny awansowały do finału województwa. Gratulujemy i dziękujemy za sportową rywalizację.

Naszą szkołę reprezentowały:

Karolina Palusiak 8a, Oliwia Karasińska 8a, Otylia Iwanowska 8a, Martyna Zientara 8a, Gabriela Nowak 8b, Wiktoria Michalska 8d, Andżelika Ciesielska 8d, Tatiana Promis 8d, Martyna Wojtysiak 8e, Aleksandra Frontczak 8e